logo logo

2020-09-19

Teendők, ha nem mennek be a számlák a NAV-hoz

Amennyiben azt tapasztalja, hogy nem sikerül a kinyomtatott számlákat a NAV-hoz beküldeni, akkor a következő teendői vannak:
  • Ellenőrizze, hogy a számítógépe csatlakozik-e az internetre?
  • Ellenőrizze, hogy a NAV kapcsolati beállítások helyesek-e? A "A rendszer alap paraméterei —>NAV kapcsolati paraméterek" menüpontban a "Beállított paraméterek és a kapcsolat tesztelése" gomb segítségével végezheti el a tesztelést.
  • Információt kaphat a NAV Online Számla állapotáról a VANeNAV.hu oldalon. Ez nem hivatalos tájékoztatás, de gyors képet mutat a rendszer működőképességéről.
  • Látogassa meg a NAV Online Számla oldalát. A várható üzemszünetekről és rendkívüli karbantartásokról itt talál hivatalos információkat. Amennyiben a NAV-nál van a gond, akkor nincs más teendője mint várni és rendszeresen ellenőrizni ezen az oldalon az üzemszünet végét. Önnek a vonatkozó jogszabályok szerint a fogadó oldal meghibásodásának elhárítása után 24 órája van beküldeni a számlákat. Ezt a programunk el is végzi automatikusan, amennyiben elindítja és futtatja. Elég a főmenüben hagyni, a háttérben ő végzi a dolgát.
  • Amennyiben nem a fogadói oldalon van a probléma, akkor jelezze a gondot a rendszergazdájának vagy keressen bennünket. 
  • Ha az Ön számítógépes rendszerében vagy az internetszolgáltatásban volt a hiba, akkor a hiba elhárítását követő 24 órában kell a beküldési kötelezettséget teljesíteni. Amennyiben a hiba elhárítása a 48 órát meghaladja, akkor ezt jelezni kell a NAV felé és az adatszolgáltatást manuálisan kell teljesíteni.
  • A fenti határidők előtt mindenképpen ellenőrizze a beküldendő számlák státuszát! 
  • A vonatkozó törvényi rendelkezésekről a NAV Jogszabályok oldalán tájékozódhat!

Jelen tájékoztatás nem minősül jogvéleménynek vagy jogi tanácsadásnak!